Trekker kenteken ''Geen uitzonderingen''

Alle trekkers met een minimale spoorbreedte van 130 centimeter en een minimale snelheid van zes kilometer per uur zijn per 1 januari 2017 kentekenplichtig. Dat schrijft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu. De regering blijft dus bij haar standpunt over kentekening.

Deel dit topic

Reacties

Johndeeretje
Hier staat 2017 en in andere berichten 2018, zo wordt het ook niet duidelijk hè.
Brammie2
2017 is het kenteken, 2018 is dacht ik de apk
Johndeeretje
@Brammie2 Ah, ik was weer eens te snel 🙃
Brammie2
Maar hier is al een topic over:
tractorfan.nl/topic/92429/
JD6930
@Brammie2

Andere site, ander bericht...
Brammie2
@JD6930 Wat bedoel je?
JD6930
@Brammie2

Dat andere topic heeft een link naar een ander bericht op een andere site. 😉
Brammie2
@JD6930 Ja meerdere sites hebben dat erop staan, maar dat topic heeft de hele kenteken en apk discussie dus het leek me beetje overbodig om daar 2 topics over te hebben
JD6930
@Brammie2

Das ook wel zo, maar een robot kan niet ruiken dat iemand anders hier al een topic had staan. 😉
Brammie2
@JD6930 Oh niet gezien dat t nieuwsbot was... Maar in ieder geval wel handig voor de mensen die hun mening kwijt willen over deze wetgeving 😉
TurnMeLoose
@JD6930 Je kunt ook een topic plaatsen zoals door jou genoemde "robot" ipv met je eigen naam.
JD6930
TurnMeLoose
@JD6930 Zoals het er staat... Je kan een nieuwsbericht plaatsen als nieuwsbot of met je eigen naam. Dus jou voorbarige conclusie gaat niet op 😉
Brammie2
@TurnMeLoose Weer wat geleerd 😛
Sanderrr
Ik denk dat we allemaal smalspoortrekkers krijgen om het voer aan te schuiven 😛
Brammie2
@Sanderrr Of een iets oudere trekker die geen 40 haalt 😉
Sanderrr
@Brammie2 Maak daar maar 6 van. "en een minimale snelheid van zes kilometer per uur"
Perfect
@Sanderrr dat is dan wel maximaal 6 km ?
Minimaal 6 km slaat nergens op dat kan met een auto nog wel.
Sanderrr
@Perfect Haha oepss, verkeerd gelezen op 2 punten zelfs. Ik ga maar wat anders doen 😅
Brammie2
@Perfect Maximaal 6km/u om geen kenteken aan te vragen, maximaal 40 om geen apk te hoeven
Brammie2
Oh je bedoelt om geen kenteken aan te hoeven vragen? ik dacht dat het ging om de apk
Sanderrr
@Brammie2 Laatmaar je hebt wel gelijk ja. Dacht dat dit bericht ook over de apk ging maar dat is dus niet. Ik neem aan dat iedere boer wel kan leven met een kenteken.Kost de hele wereld nog niet
Brammie2
@Sanderrr Ik heb al een kenteken op mijn trekker zitten omdat ik vlak bij de grens woon, dus voor mij veranderd niets
JD6930
@Sanderrr

Kostenplaatje is flink verbeterd vergeleken de € 500 per trekker een jaar eerder... € 55 - € 100 per trekker is wel te doen.
Brammie2
@JD6930 Op dit moment kost de GV plaat €39,00 en had al niet echt verwacht dat het dus €500 zou kosten
JD6930
@Brammie2

Zou ook wel echt heel erg veel zijn ja, € 500... Voor die prijs hedde een tweedehands auto'tje met kenteken en al.

Voor de prijs van twee trekkerkentekens had je dan een hele mooie/luxe tweedehands auto, ook met kenteken.
Brammie2
Het is me ook nog steeds niet duidelijk of ik ook niets hoef aan te vragen als ik al een GV plaat heb
JD6930
@Brammie2

Als je al een plaat hebt lijkt mij niet dat je er een aan hoeft te vragen. Kenteken is kenteken toch?
Brammie2
@JD6930 Maar in dat geval raad ik iedereen aan nu al een GV plaat aan te vragen, als de geruchten gaan dat het 55 tot 100 euro gaat kosten
walrus
@Brammie2 wat is een gv plaat?
Brammie2
@walrus Het huidige grensverkeer (GV) kenteken
echte844
Ik heb een Antonio Carraro 5600. 52pk loopt 32 km/h maar is buitenwerks 1.25 cm op brede banden. wat is daarop jullie andwoord moet ik wel of niet een kenteken. (deze trekker heeft een 3 punt 2 aftakassen en hydrauliek aansluiting dus is geen grasmaaier ( alleen met maaidek natuurlijk))
Veens
@echte844 Dan moet je wel een kenteken voeren.
De uitzondering is bedoeld voor rijdende machines smaller dan 130cm, niet voorzien van trekhaak, hefinrichting ect. en bedoeld voor onkruid bestrijden, gras maaien, hondenpoep opruimen ect.

@Perfect Die 6km/h is bedoeld voor hoogwerkers, rupskranen en dat soort langzame machines die niet zelfstanding op de openbare weg rijden, maar daar soms wel werken.
Balky
Mijne dames, heren: de GV kentekens vervallen !! moeten omgewisseld worden voor een "normaal" kenteken
Brammie2
@kramer Maar bij het nieuwe kenteken krijg je dus 1x een kentekenplaat, dus is 1 genoeg of moet je er nog een los bijkopen, in dat laatste geval vraag ik me af waarom ze er dan niet gewoon 2 afgeven
farmkoos
Bij het nieuwe kenteken is 1 plaat achter voldoende.
Brammie2
@farmkoos ik heb 1 GV plaat voorop, is dat ook voldoende?
marc102
Waarom komt de regering niet gewoon eens met een document (bv 2 paginas) maken waar alles duidelijk iclusief alle uitzonderingen staat uitgelegd? En dit dan ook eens groot in het nieuws bekend maken?

We zijn hier al jaaaaaaren topics aan het maken over trekkercertificaten, trekkerrijbewijzen, apk`s uitzonderingen, ingangsdatums, ... en niemand die precies weet hoe de vork in de steel zit.

1 PDFje kan al veel duidelijkheid scheppen maar dat is natuurlijk weer politiek denk ik dan. Dit pdf je kan mr Tinus dan mooi op de homepagina van TF zetten.
Tinus
@marc102 Kom maar door Melanie! Stuur maar naar t.guichelaar@gmail.com
pieta
Ben je familie van Jans?
Tinus
@pieta Das mien breur!
pieta
@Tinus
Ah, die kwam eerder bij ons als rayonadviseur vanuit DOC. Goede kerel.
joozt
@marc102 Niet de overheid maar Cumela heeft je wens gehoord 😉 Het zijn iets meer dan 2 pagina's geworden maar het is wel PDF en het schept een hoop verduidelijking 😉

cumela.nl/sites/default/…
marc102
@joozt kijk eens aan kan@Tinus misschien iets mee 😄
joozt
@marc102 Ja ik wil hem anders ook wel ergens hier plaatsen. Bestand is niet voor niets gemaakt dus het lijkt me goed dat zoveel mogelijk mensen dit even doorlezen. Van heel veel vragen in dit topic staat het antwoord in dit document! 😉
Rozema
Misschien een domme vraag; hoe gaat dit geregeld worden voor oldtimers? Geen uitzondering zeker?
+1
Wimsumar
Beste Rozema e.a.:

Quote Reactie van @Rozema:
voor oldtimers?

In onderstaande link staat wat voor oldtimers van toepassing is:

boerenbusiness.nl/tech/artikel/…
Rozema
Landini 6500
Oldtimers krijgen een blauwe plaat
TurnMeLoose
@Landini 6500 Dat is nu ook al...
verwijderd
JD6930
@walrus

Tegenwoordig zit er vaak een sticker op als ie 50 kan.
walrus
@JD6930 haal je die eraf.
1046
@walrus er is heus wel bekend dat een trekker technisch gezien 50 rijd. Een sticker zegt niks. En zeker als et om een vrij nieuwe trekkert gaat. En als je 40 gaat rijden ben je ook nog de sjaak
snap nie waarom men er over loopt te zeveren . Trekker moet gewoon in orde zijn . Dus wat is het ptobleem??
walrus
@1046 het probleem is dat 'je dingetje moet gewoon in orde zijn' heel goedaardig klinkt en de burgers dit maar voor zoete koek aannemen. ondertussen ziet de regering dat en verzint dan nog meer regeltjes en regeltjes en regeltjes. Dat is het probleem.
We moeten leren handen in elkaar te slaan en tegengas te geven.

en trouwens er zijn genoeg trekkers die uit de fabriek komen die nog maar 40 kunnen, en er zijn trekkers die 40 konden en omgebouwd zijn tot 50km/h. dus een agent moet wel heel goed zijn huiswerk gedaan hebben in landbouw machines om deze er allemaal uit te kunnen plukken.
Het is dus onbegonnen werk.
1046
@walrus een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Nieuwe trekkers worden al afgeleverd met apk
en bij autoos werkt et toch ook
en denk je dat ze ze stuk voor stuk gaan controleren??? Zal wel steeksproefgewijs zijn
walrus
@1046 alleen trekkers die harder dan 40 km/h gaan.
verwijderd
jan-broekate
@walrus Een mmbs valt gewoon onder de zelfde regelgeving al een landbouwvoertuig dus is het zelfde dan een trekker
Brammie2
@walrus Wat is volgens jou precies een mmbs kentekenplaat?
TurnMeLoose
@Brammie2 Als der al een plaat op zit is het een GV plaat. Snap ook niet echt wat die nou bedoeld....
John Deere 8345r
Tussen mmbs en lbt zit een klein verschil, zo mag een mmbs maar 2,60 meter breed zijn en maar 5 ton per as, tenzij bij een uitzondering. maar of ook alle mmbs´en 2,60 breed zijn vraag ik me af......😆
walrus
En maakt het ook nog uit waar je zo kenteken op je trekker plaats?
en dan ook aan de voor en achterkant of alleen voor?
en de kenteken moet dan ook nog eens verlichting hebben?
JD6930
@walrus

Hier hebben degene die kenteken hebben voor op de grill of gereedschapskist( bij JD voor bij de cabine links) en achter op de dakrand van de cabine en als er zoals bij de JD 6R etc en de gemiddelde nieuwige Case/NH/Claas/Fendt/MF een kentekenplaathouder in die dakrand zit daarin.
Brammie2
@walrus Volgensmij maakt het niet uit waar dat de kentekenplaat zit, als het maar zichtbaar is. En wat verlichting betreft, volgensmij als er origineel kentekenplaat verlichting op zit moet die werken, anders hoeft dat niet perse (denk aan oudere trekkers, ik heb er nog nooit een gezien die extra kentekenplaat verlichting erop gebouwd heeft zitten
Brammie2
@walrus En voorkant/achterkant of aan een van de 2 dat is voor mij ook nog niet helemaal duidelijk, ik heb op dit moment mijn GV plaat alleen voorop, en een vriend van mij alleen achterop. Maar in hoeverre dat dat is toegestaan weet ik zelf niet precies
1056xlacase
En als er straks een trekker wordt aangekocht/verkocht kan het kenteken en bewijs er zo bij mee zonder overschrijving ?
Brammie2
@1056xlacase Ik verwacht dat een overschrijving wel nodig is, want iedereen die nu een GV kenteken heeft, moet een tenaamstelling aanvragen, dus de trekker staat echt op naam van iemand
ursusman
Klopt nog geen Arie van, voor oldtimers zijn er andere regels.
Nick83
Een trekkertje om het voer mee aan te schuiven komt nie op de weg. Lijkt me dan ook nie nodig om kenteken aan te vragen? Om moet da dan ook?
JD6930
@Nick83

Moet wel eens voor reparatie de weg op naar de dealer of niet? Meeste blijven niet alleen opt erf, hoe weinig er ook mee wordt gedaan.

Zolang ze maar geen wegenbelasting in gaan voeren voor tractoren is een kenteken met de kosten die ze nu aangeven nog niet alle geld. Zodra ze ook wegenbelasting zouden invoeren ist een ander verhaal maar voorlopig lijken ze dat nog niet in hun te dikke bol te halen in Den Haag gelukkig.
kanniewaarzijn
Quote:
@JD6930: maar voorlopig lijken ze dat nog niet in hun te dikke bol te halen in Den Haag gelukkig

Breng ze niet op ideeën!
joozt
@JD6930 De Cumela geeft aan dat dit er ook niet komt. Reken maar eens uit hoeveel 'wegenbelasting' er al binnen komt door afschaffing van de rode diesel 😉
Nick83
@JD6930 Nee, komt nooit de weg op. Da ding is pas kapot als die niet kan rijden en eerder niet. en als die nie meer kan rijden, kan je dr ook nie meer mee naar de dealer 😃
joozt
@Nick83 Daarvoor krijgt jouw dealer speciale groene handelaarskentekens. Moet je dan met die trekker naar de dealer toe dan kan je eerst die kentekens even ophalen.
milkman2
Quote:
@joozt: De Cumela geeft aan dat dit er ook niet komt

Dat zeg jij, Ik vertrouw de roverheid voor geen meter want ze hebben nooit genoeg geld.
joozt
@milkman2 Het kan natuurlijk in de toekomst nog veranderen maar op dit moment zegt de Cumela dat er geen wegenbelasting voor trekkers komt. Over 10 jaar zullen er vast ook andere regels zijn waar we nu nog niets vanaf weten...
jan-broekate
@JD6930 Voor reparatie's krijgen de dealers een dealer kentekenplaat net als met auto's die zijn groen . Dus als je de trekker alleen op het erf gebruikt hoeft hij geen kenteken te hebben . Al zou in dat voor die 30 euro wel doen
JD6930
@jan-broekate

Ok. Maar je moet er ook mee naar toe kunnen rijden als je geen kenteken hebt. Als die plaat bij de dealer ligt moet je eerst kenteken platen halen en vervolgens met de trekker op pad... das dubbel werk.

Voor dat geld wat het kost zou ik ook meteen voor ook een kenteken op een voertrekker gaan.

Alleen nu komt het. ..2 trekkers heb je voor €100 voorzien (als het niet €50 per plaat is) maar dan krijg je de getrokken werktuigen nog... een gierton bijv. Door gewicht zullen die ook wel een eigen plaat moeten( wat bij meerdere tractoren hebben ook wel het handigste is). Haspels... platte wagen... hark...
jd user
Is er ook iemand die weet wat de bekeuring is als je zonder kenteken rijd?...
Tinus
@jd user Bij auto's is dit 130 euro, bij tractoren nog onbekend.
gezienus
Moest hier 870 betalen was een tractor ´die alleen op het bedrijf bleef toch als nood een middag mee geharkt en even kort over de straat en gepakt ..fahren one Fahrerlaubnis
weurding
@gezienuskon je er geen 6km h hofschlepper van maken?
gezienus
@weurding
denk het niet.. is gewoon hier heel makelijk geen nummerbord geen apk niet verzekerd

tuv stiker heeft ook elk jaar een andere kleur iemand die zich er mee uitkent kan dat op oogopslag zien
Brammie2
@jd user mij lijkt een kenteken van €30 niet echt een probleem? Als het duurder zou zijn zou ik het nog kunnen begrijpen dat sommigen geen kenteken willen betalen maar het gaat om een paar tientjes?
walrus
@Brammie2 dit is toch weer dik 66 gulden. vind ik heel wat voor een plaatje metaal.
Brammie2
@walrus ik vergelijk het nu met de huidige GV plaat, ik ga er op vooruit want ik moet zo'n plaat toch nog hebben voor mijn trekker
hookwood
Hoe gaan zouden ze met landbouwquads om gaan?
weurding
Zou er niet zo als in duitsland een mogelijkheid komen tot erftrekker,bordje maximaal 6 km uur en geen kentekenplicht?
pieter p
Hier in Frankrijk heeft alles wat rijd op de weg met behulp van een moter een kenteken. Voor alle voertuigen is het hetzelfde papiertje. Kosten voor een trekkerkenteken 75€
Nick421
Hoe zit het bijvoorbeeld met;

- Een zelfrijdende mengwagen, die nooit van het erf af komt?
- Een oude mb-trac met opbouwspuit, die 8x per jaar over de weg moet rijden

Is hier ook een kentekenplaat verplicht op?
Tom VB
verwijderd
trean
@Tinus andersom toch. Als je toch een keer naar de dealer moet met de mengwagen kan dat met handels kenteken. De komt regelmatig op de weg en is dus kentekenplichtig.
Tinus
@trean Je hebt gelijk ik zei het precies verkeerd.
JD6930
Voor wie info wil, RDW staat ook op de TKD met een stand schuin tegenover Doosan etc. Aan de platen in de tent te zien ook info over trekkerkenteken.
Nick83
En ik lees over verplichte "losbreekreminrichting" bij harder dan 25 km per uur? Hoe moet ik me eigen da voorstellen. Moet je dan op je mesttank en opraapwagen 1 of andere constructie laten bouwen dat die automatisch remt bij losbreken? Dergelijke grappenmakerij kost toch klauwen met geld?

Of zal het in de praktijk zo zijn da iedereen gewoon met witte platen rijd en daarmee toch 45 rijd?
meelezer10
Kunnen de loonwerkers de achterkant van de karren behangen met witte nummerborden. Voor iedere trekker die er wel eens voor staat 1.
JD6930
@meelezer10

Verwisselbare platen doen. Plaathouder zo maken dat je er snel een andere in kan flappen.

Maar dumpers en andere kippers/wagens zullen vast wel een eigen kenteken moeten krijgen.
joozt
@meelezer10 Ten eerste zullen de meeste wagens bij een loonwerker een eigen kenteken krijgen. Ten tweede hoeft het witte kenteken (indien de wagen geen eigen kenteken heeft) niet hetzelfde kenteken te zijn als de trekker die er voor staat, als het maar het kenteken is van een ander trekkend voertuig met dezelfde eigenaar.

Het kenteken op de witte plaat hoeft daarbij niet hetzelfde
kenteken te zijn als het kenteken van het trekkende voertuig. Wel moet het kenteken op de witte plaat
hetzelfde zijn als die van een ander trekkend voertuig dat dezelfde eigenaar heeft als de
aanhangwagen.
John Deere 8345r
Dus als je wagens samen met elkaar hebt (meerdere boeren) moet die verplicht een eigen kenteken hebben?
Henk 1120
@John Deere 8345r Als je dit even doorleest, zijn al je vragen beantwoord: cumela.nl/sites/default/…
John Deere 8345r
@Henk 1120 oepss.. haha bedankt ! 😃
joozt
@John Deere 8345r Antwoord gevonden?
Tinus
@joozt Staat hier nu ook allemaal he? tractorfan.nl/dossier/tractorkenteken/
+1
joozt
@Tinus Ah dat had ik nog niet gezien, mooi gemaakt! Scheelt vast weer een hoop topics 😉
John Deere 8345r
@joozt zover ik het begrijp is het antwoord ja, maar echt duidelijk vind ik het niet....
Tinus
@John Deere 8345r Een getrokken werktuig moet het kenteken voeren van de machine die 'm trekt, dus een gedeeld werktuig moet een snelwisselaar er achter hebben of meerdere gemonteerde plaatjes.
John Deere 8345r
@Tinus oké top, met snelwisselaar bedoel je kenteken platen? 😛
walrus
Goh niet eens aan gedacht, dus elke machine, kieper, zaaimachine, ploeg moet ook nog eens een eigen kenteken plaat hebben?
Tinus
@walrus Nee niet alle machines, maar wel al het getrokken materiaal: tractorfan.nl/dossier/tractorkenteken/…
meelezer10
En een gedragen werktuig met 1 of meer steunwiel hoeft ook geen kenteken.

Wat verstaan we hier onder een dubbele hark? alles wat in de hefinrichting hangt? Of moet het in drie punten hangen? Dan maar iets fabrieseren waardoor de topstang ook aan de hark kan.
joozt
@meelezer10 Ben ik ook benieuwd naar! Er zijn heel wat werktuigen die je kunt zien als wagen maar die in de hefinrichting hangen (halfgedragen schudders, harken, mestcontainers.) En krijgen we dan straks ook creatievelingen die wagens in de gatenbalk gaan hangen?
sanderwoude
Wat ik vreemd vind is dat er nergens staat hoe en wat als je er geen papieren bij hebt
hoe gaat de RDW kijken of de trekker wel jou eigendom is
en hoe ga je dat bewijzen
ik heb namelijk een trekker uit 2005 zonder papieren of bon
weurding
@sanderwoude volgende stap, handel met zwart geld aanpakken dmv eigendomsbewijzen 😄
Tinus
@sanderwoude tractorfan.nl/dossier/tractorkenteken/… De constructieplaat is dan voldoende.
sanderwoude
@Tinus bedankt
jd user
En rijden met een voorlader met klem mag ook niet.Die moet je even op de wagen leggen zegt oom agent!.......Wat nu help !!! ik heb mn wagen met ronde balen geladen ,maar de voorlader van de trekker past er niet meer bij.Dan moet je wat balen eraf halen zodat ie er wel op kan zegt oom agent.....

Gaat lekker zó....volgens mij mogen we straks niet meer op de weg met langzaamverkeer.
Loeideutz
@jd user Heeft oom agent ook uitgelegd waarom de voorlader of alleen de klem eraf moest?
radium45
@Loeideutz omdat een dergelijk onderdeel met een snelkoppeling werkt valt dit niet onder de noemer, onderdeel van de trekker. Dan is het lading of werktuig. Dan krijg je te maken met maximale oversteek voor of achter de wielen
Loeideutz
@radium45 Die maximale oversteek is een goeie. Vroeger mocht het werktuig voor de trekker niet verder uitsteken als 3,5 meter voor het stuurwiel. Ik meen me te herinneren dat dat een paar jaar geleden is afgeschaft. Wat wel s gebleven is dat de klem meetelt in de totale lengte van de combinatie. Vorig jaar of begin dit jaar omhoog gehaald naar 18,75 meter, om het gelijk te maken met de vrachtwagens.
+1
walrus
@jd user dat bedoel ik dus met me vorige post: 'het probleem is dat 'je dingetje moet gewoon in orde zijn' heel goedaardig klinkt en de burgers dit maar voor zoete koek aannemen. ondertussen ziet de regering dat en verzint dan nog meer regeltjes en regeltjes en regeltjes. Dat is het probleem.
We moeten leren handen in elkaar te slaan en tegengas te geven'
JD6930
Hier meer duidelijkheid!:
tractorfan.nl/topic/92831/
jd user
@Loeideutz

Ja oom agent zei dat het zicht in de dode hoek word belemmert.En mag niet meer dan 1 meter vanuit de vooras uitsteken.En als de voorlader omhoog staat ....dan krijg je een dode hoek.En dan nog de klem of aanbouwdeel .....Die kun je bij bochten nemen een andere passant mee raken.
Een fronthef kan nog net.Maar een frontmaaier van 3 meter breed mag je ook niet in de fronthef over de weg verplaatsen.Het is maar dat je het weet.

Misschien worden de regels hierbij nog aangepast ,want heb uitgelegd dat je een voorlader niet 123 op de wagen kan leggen.Dan moet je andere aanpassingen gaan uitvoeren en dat word niet gemakkelijk.
jd user
@walrus

Je hebt gelijk .Maar iedere boer is een individu op zich.Meestal zijn boeren het niet met elkaar eens, en daarom kan er helaas ook nooit een vuist gemaakt worden.Kijk maar naar melkprijs ,kalverprijzen,en alle overige andere nutskosten waarbij wij allemaal ingemaakt worden en met de rug tegen de muur staan.De schouders nog eens omhoog ...een zucht ......en daarna weer hardwerkend met krakende hersenen doorgaan .
walrus
@jd user toch zie je in belgie en frankrijk dat veel boeren demonstraties houden. waarom gebeurt dit niet in Nederland trouwens? (als het wel gebeurd dan mogen ze het meer gaan doen)
radium45
Blijkbaar is er morgen een demonstratie/betoging in Amsterdam met als thema de situatie in de melkveehouderij?
+1
Tinus
JD6930
@Tinus

Niet echt idd. Dit is het eerste wat ik hiervan zie. Zal wel weinig van terecht gekomen zijn, heb er niks over gehoord op de radio en heb best wat uren in een vrachtwagen gezeten vandaag met de radio aan.
+2
Wimsumar
Beste Tinus:
Quote @Tinus:
Leeft niet

Reken maar, dat menig hoog bij zichzelf opziende 'moderne melkveehouderij-ondernemer' momenteel mooi met de bek vol tand.... ehhh,... tandehhh,.., ehhh,... tandwielen (Tractorfanforum blijft een technisch forum hè 😉 ) staat nu na een jaar middels de o-zo hoog geprezen zogenaamde vrije markt de winstverwachting (N.B.: = ondernemersdoelstelling nr 1 !) bij lange na niet gehaald wordt. Sterker nog, zelfs onsmakelijke streken (o.a. adviseurs schijnen genoemd te hebben bijvoorbeeld loonwerkers/toeleveranciers uitgesteld te betalen) worden uitgehaald om nog groter verlies te beperken. En ondertussen maar wat lijdzaam afwachten of het ooit weer beter wordt.
Nee, dan is wat die beide halve gare dames (van filmpje Prikkebord) bedacht, gepromoot, tot op het bot toe verdedigd, en uit-en-treure uitgelegd hebben heel wat beter ondernemerschap. En let wel, zij, die denken gek genoeg te zijn de melkveehouderij naar hogerop te veranderen zijn juist de personen die het ook doen!

Hulde aan deze halve garen. Geniaal.

+1
hans m
Mooi man, ehhh,... Wim, laat je toch vaker hier zien.

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's kenteken , milieu , trekkers , structuur en europese unie geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
130
DEELNEMERS
41
WEERGAVES
20