Illustratie van: Sammy2004

Geen stage voor Bas

De seksuele geaardheid van medewerkers is voor boeren niet belangrijk!(denk ik).
Als ze maar betrouwbaar zijn en goed werk kunnen leveren.
Toch denk een toeleveringsbedrijf daar anders over.

ad.nl/ad/nl/…

Deel dit topic

Reacties

zeppmann
Er is ook een ander toeleveringsbedrijf die folders tussen de vakbladen stopt.
zandhapper
Dat is het betrefende bedrijf !
lc.nl/friesland/…
oldhuus
Och, ja daar kun je op de dag des heren ook al niet eens op de website kijken. Bestel er sowieso nooit wat zijn veel te duur.
paul1
@oldhuus
Voor veel mensen kan dat eerste juist wel een reden zijn om bij
dit bedrijf te kopen.
zandhapper
@paul1
Leg dat eens even uit ?
weurding
@zandhapperlijkt me niet zo moeilijk, er is altijd een categorie die het liefste shopt bij mensen met dezelfde geloofsovertuiging
oldhuus
@weurding
Zet je er gewoon N.O.Z. bij, heb je die klanten ook 😄
puntertje
Quote:
@KlaasB: De seksuele geaardheid van medewerkers is voor boeren niet belangrijk

Onverdraagzaamheid van het management van een bedrijf is dan weer wel een reden om het bedrijf te mijden.
+7
oldhuus
Beetje jammer in deze tijd dat Europa geteisterd word door geloofsfundamentalisten dat ze hier ook nog ineens moeilijk gaan doen.
buorman
Kennelijk had dit bedrijf [net als vele andere] niet eerlijk moeten zijn bij het vermelden van de reden van niet aan nemen.
Eerlijk zijn in Ned word weer eens ongenadig afgestraft.
Als ze die andere keuze hadden gemaakt, had dat ook klanten gekost
Ken het bedrijf al veertig jaar, en accepteer/respecteer hun keuze, hoewel ik zelf gerust op zondag bij een concurrent in de webshop koop.
Maar anti reclame is ook reclame toch?
-1
Dre v Helmond
Als ik goed ben ingelicht is de Boer uit Drachten gewoon van GEA.
En GEA is weer een onderdeel van AGCO ,dat ook eigenaar is van Fend MF en Valtra. Gewoon een beleggers groep met de RABO bank als hoofdsponsor.
weurding
Maar de manager van het bedrijf in kwestie is verantwoordelijk
Jack Rijlaarsdam
In Den Haag wil men geen nertsenhouders, in Drachten geen homo's. Wat is het verschil.
jg
[@Jack Rijlaarsdam
Het een is een economische activiteit , het andere is wat iemand voelt.
+1
Jack Rijlaarsdam
@jg
Jij pakt een nertsenhouder z'n levenswerk af en gaat hem recht in z'n gezicht zeggen dat hij daar toch niets van voelt. Ik zou voor de zekerheid maar sportschoenen aan trekken. Je bent weinig beter dan Brinkhorst met z'n krokodillentranen.
+5
Jack Rijlaarsdam
@jg
Verder vind ik het vervelend voor Bas, maar als dit de grootste teleurstelling uit z'n leven wordt, mag hij z'n handen dicht knijpen. De landelijke selectieve verontwaardiging is ronduit stuitend.
BernieX2
@Jack RijlaarsdamIk ben het helemaal met je eens. Die selectieve verontwaardiging heb je ook in de zwarte pieten discussie.

Ik hoor bij verschillende voetbalclubs op de tribunes Boeruh Boeren Boeruh roepen. Ik denk dat geen enkele boer zich hierdoor beledigd voelt, terwijl in het verleden vele boeren zich doodgewerkt heeft voor zijn landeigenaar.

De Partij voor de Dieren beledigd regelmatig de boeren en dan is er geen mediacircus die hier een rel van maakt.

De ene groep voelt zich altijd benadeeld en een andere groep hoor je niet. Hoe kan dat? Minderwaardigheidscomplex?
pieta
@BernieX2
Jahaa, en wat te denkuh van blanke vla en die vermaarde negerzoenen. 😄
buorman
Quote:
@Dre v Helmond: Fend MF en Valtra

En hiermee zijn alle Fend MF en Valtra rijders verdacht van wetsovertredingen inzake geloof en geaardheid
cs-agrar
Vent in een Fendt...
buorman
@cs-agrar
Volgens oldhuus [hieronder] is dat een andere, nl de stalinrichter.
In dat geval zijn deze chauffeurs uiteraard weer vrij om te gaan
oldhuus
@Dre v Helmond
Haha, nee dat is een andere de De Boer stalinrichting, die zit in Leeuwarden rechtsaf industrieterrein.
demelkboer
In Syrië en Irak gaan elke dag 200 mensen dood. En in andere plekken van de wereld ook even zo vele. En in Nederland maken we ons druk om iemand die niet bij een bedrijf mag werken wegens zij geaardheid. Alles in perspectief.
jan 1
Dom van Bas om alles zo op te blazen,welke werkgever wil met hem verder..
Volgende x zeg je iets verkeerd tegen hem en en hup naar de rechter.
Maar als de boel onbedoeld opgeblazen is dan kunnen beide partijen beter even om de tafel gaan zitten,kwestie van respect voor elkaar.
-3
oldhuus
Misschien zijn ze allebei wel christelijk, d'r loopt er toch ook een bij de EO. Maar het is toch niet zo moeilijk, " Helaas zien we er vanaf omdat we betere kandidaat hebben gevonden." Als hier een Marokkaan komt solliciteren ga ik toch ook niet een heeeel verhaal ophangen over gods woord filistijnen etc. etc.
Maar nee blijkbaar moest zo'n achterlijk figuur even duidelijk maken dat volgens hun bijbel je bepaalde mensen mag uitsluiten, en dat dat boek boven het wetboek staat, stel hij trekt jou een poot uit, en je komt verhaal halen, komen ze dan met "ja maar in de bijbel staat dat ik dat bij ongelovigen en afvalligen mag doen".
paul1
Dat laatste staat helemaal niet in de Bijbel.
oldhuus
@paul1
Nee dat zal best, maar d'r is zo'n megakerk in Drachten waar ze hele andere ideeën hebben, vergelijkbaar met sommige in de V.S. Google maar eens Bottenbley.
Dingen als man en vrouw gewoon ongetrouwd samenwonen zijn daar ook uit den boze.
paul1
@oldhuus
Vreselijk 😄
puntertje
Tjonge, bijna iedereen relativeert of bagatelliseert hier discriminatie op basis van geloofsovertuiging. Ik vind dat schrijnend en het bevestigt het oer-conservatieve stereotype van de gemiddelde agrariër. Kom op mensen, dit is de 21ste eeuw.
+1
Nick83
Ja en? De tijd kan dan wel verder tikken, maar de bijbel veranderd niet.
puntertje
Quote:
@Nick83: Ja en?

tja....
arie.j
@puntertje
Wettelijk zal het wel niet mogen en in dit concrete geval in het verre noorden weet ik ook niet alle details.
Maar om nu iemand in de grond te trappen enkel omdat we in de 21e eeuw leven lijkt me nogal vreemd.
Zeg dan gewoon dat de meerderheid in dit land er anders over denkt dan vroeger. En dat jij alles waar de meerderheid voor is vooruitgang vind.
Discriminatie op basis van deze stage vrager zijn geloofsovertuiging? Hoe kom je daar nu weer bij?
+4
puntertje
Quote:
@arie.j: Discriminatie op basis van deze stage vrager zijn geloofsovertuiging?

geloofsovertuiging van de bedrijfsleider, je kan de zaken leuk verdraaien. Het heeft ook niets met het denken van een meerderheid te maken, het staat gewoon in de grondwet. En we leven hier, godzijdank niet in een theocratie waar interpretaties van heilige geschriften boven de wet staan (en je ziet momenteel waar dat toe kan leiden).
Maar je bevestigt het stereotype wel, als hier ook maar naar het gristelijke geloof wordt gewezen dan hangt er meteen een mannenbroeder in je nek.
Ik zou pleiten voor meer tolerantie maar voel weinig voedingsbodem.
+1
arie.j
@puntertje
Tjonge wat maak je je zeldzaam druk, het lijkt voor jou wel je geloofsovertuiging.
Wat in de grondwet staat heeft niets met de meerderheid te maken? En hoe zou zonder meerderheid ooit iets in de grondwet moeten komen?
Overigens gaat het hier om de Algemene Wet Gelijke Behandeling.
En dat is beslist geen grondwet.
Verder maar flink afgeven op het gristelijke geloof, dat tekent je zogenaamde verdraagzaamheid voldoende.
Wie niet denkt zoals jij is dus onverdraagzaam? Nou dat is wel zo ongeveer het toppunt van onverdraagzaamheid.
puntertje
@arie.j
Staat in artikel 1 van de grondwet.
En het betrof hier iemand die zijn geloofsovertuiging boven de wet stelde.
En mocht je geen vertrouwen in de democratie en de wijze waarop de grondwet is vastgesteld is geeft dat te denken. De grondwet regelt juist veel voor minderheden, naast vrijheid voor seksuele geaardheid ook voor o.a. vrijheid van godsdienst.
Ik pleit wel voor een artikel voor het verbod op lange tenen van mannenbroeders.
En verder heeft het niets met verdraagzaamheid te maken maar met wetten die in dit land gerespecteerd moeten worden. Als je je eigen interpretatie van een heilig geschrift boven de wet stelt krijg je rare dingen hebben we vorige week wel kunnen zien.
arie.j
@puntertje
Artikel 1 van de grondwet is sinds 1983 niet gewijzigd.
Maar in 1984 was dit probleem niet direct een probleem geweest.
De Algemene Wet Gelijke Behandeling is van behoorlijk latere datum.
En daarin staat wat de huidige manier van uitwerking is.
Artikel 1 is niet meer dan een kapstok in dit geval. En de uitwerking daarvan is al tig keren gewijzigd.
Dat deze ondernemers niet volgens de wet handelt kan en zal best, daar gaat het mij met jou ook niet over.
Wel dat jij hem de grond in wenst te stampen en geen vrijheid van zijn overtuiging gunt.
Jij komt me daarom nogal onverdraagzaam over.
puntertje
@arie.j
Art. 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Ik heb hier ook nergens geschreven dat ik de man zijn overtuiging niet gun, ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt maar ik denk dat je vlekken voor je ogen krijgt als iemand een beetje kritisch is naar jou geloof.
Ik vind dat de man zich aan de wet moet houden en verwonder mij er over dat hier zoveel reacties zijn die de stagiair veroordelen. Ooit hadden vrouwen geen stemrecht en verzetten ze zich daartegen. Had je ook kunnen zeggen dat ze dat niet op de spits moesten drijven, maar dan was er ook nooit iets veranderd. In sommige kringen hebben vrouwen trouwens nog steeds geen stemrecht geloof ik, of misschien tegenwoordig pro forma wel om de subsidie veilig te stellen.
arie.j
@puntertje
Als jij die man zijn overtuiging gunt dan zou je niet gaan schrijven over heilige geschriften boven de wet stellen.

Een echte overtuiging en mening veranderd niet met een wet in de 2e kamer aangenomen. Dan is het geen overtuiging.
Overigens is het volkomen toegestaan in Nederland om homogedrag zondig te vinden en dat ook te zeggen.
Ook al ben jij het daar niet mee eens
Maar bij sollicitatie mag dat dus niet meespelen.
Nou, met dat laatste is deze man het dus niet mee eens.
Hoe die daar mee wegkomt zullen we nog wel horen.
Dat iemand graag een werknemer (of werknemers) heeft die wat gelijkgezind zijn kan ik me best voorstellen.
Vroeger heeft mij vader een knecht gehad, die bleek zo rood te zijn als een kroot(werkelijk écht links) en liet dat nogal flink merken.
Wat was mijn vader blij toen die vertrok. En wanneer hij het vooraf geweten had, dan had hij wel wat verzonnen om hem niet aan te nemen.
puntertje
@arie.j
Eerst de wet en dan het geloof, tenzij je in een kalifaat o.i.d. wilt wonen. En de wet is op iedereen van toepassing, geloof niet. Het probleem ontstaat als iemand zijn geloof op iemand die daar anders over denkt toe gaat passen.
En als je altijd onder gelijkgezinden verblijft leidt dat tot inteelt, geestelijk en/of fysiek.

Als je iets verzint om maar iemand af te wijzen handel je in strijd met het 9e gebod, dat ken je ook ongetwijfeld.
diezel
Quote:
@arie.j: Overigens is het volkomen toegestaan in Nederland om homogedrag zondig te vinden en dat ook te zeggen

En wat gebeurd er in jullie kringen als het een eigen kind betreft? Worden die bij jullie "genezen" of gewoon verstoten uit de groep? 😞
cs-agrar
@diezel
Raken naar het vaticaan..
diezel
@cs-agrar
Denk eerder in een GGZ-instelling. En die ouders maar bidden! Treurig! 😞
cs-agrar
@diezel
dat is daarna
arie.j
@diezel
Zeg doe een beetje normaal, je hebt blijkbaar geen enkel contact meer met de werkelijkheid.
Ik ben gewoon hervormd binnen de PKN , dat zijn hier in de omtrek dorpsgemeenten in een behoorlijke diversiteit, en zoals dat bij hervormd gemeenten meestal is, met een vrij brede rand aan randkerkelijken .
Van iemand die als homo uitgestoten of genezen moest worden heb ik werkelijk nog nooit gehoord.
De praktijk zal wel zijn dat zo iemand zich niet meer thuis voelt.
Maar nogmaals, ik zou er geen concrete geval bij kunnen noemen.
Er wordt zelden door een predikant over gesproken, en als het al gebeurt dan is het behoedzaam meelevend en bepaald niet botweg .
Als iemand zijn gezin in de steek laat en er met een knappe jonge meid vandoor gaat is overigens ook in strijd met het christelijk geloof. Zal volgens jullie ook wel niet toegestaan zijn.
arie.j
Quote:
@puntertje: Eerst de wet en dan het geloof

Ja, dat zeggen ze in Noord-Korea ook. En elders hangen ze je wettelijk op als je van moslim christen durft te worden.
Denk maar eens goed na wat die uitspraak van je inhoud als je daar geen enkel voorbehoud bij wilt maken.
diezel
Quote:
@arie.j: De praktijk zal wel zijn dat zo iemand zich niet meer thuis voelt.
Maar nogmaals, ik zou er geen concrete geval bij kunnen noemen.

Jij bent iemand van AOW-leeftijd. Circa 1 op de 10 Nederlanders is homo. En je kent geen concreet geval uit jullie kerkgemeenschap?
Ben ik dan het contact met de werkelijkheid kwijt?
cs-agrar
puntertje
Quote:
@arie.j: Ja, dat zeggen ze in Noord-Korea ook. En elders hangen ze je wettelijk op als je van moslim christen durft te worden.

Och, och, nu heb je de beste voorbeelden van een democratie weer te pakken hoor. Jij bent wel verdomd selectief in het lezen van mijn bijdrage of niet dan? Een dictatuur en de sharia er bijhalen om je gelijk te halen terwijl dat nu juist aantoont dat je dat niet hebt.
oldhuus
Quote:
@arie.j: Als iemand zijn gezin in de steek laat en er met een knappe jonge meid vandoor gaat is overigens ook in strijd met het christelijk geloof. Zal volgens jullie ook wel niet toegestaan zijn.

En dat gebeurt binnen die gelovige kringen ook genoeg, het zijn uiteindelijk ook maar mensen, en achteraf heeft hij dan 's weekends de kinderen en bij sommige gaat dat wel goed maar bij andere worden ze bij gewone scheiding al keihard uitgesloten in zo'n gemeenschap, weet ik van een in mijn familie.
cs-agrar
Quote:
@arie.j: Van iemand die als homo uitgestoten of genezen moest worden heb ik werkelijk nog nooit gehoord.
De praktijk zal wel zijn dat zo iemand zich niet meer thuis voelt.


Er wordt zelden door een predikant over gesproken,

en als het al gebeurt dan is het behoedzaam meelevend en bepaald niet botweg .

Als iemand zijn gezin in de steek laat en er met een knappe jonge meid vandoor gaat is overigens ook in strijd met het christelijk geloof. Zal volgens jullie ook wel niet toegestaan zijn.

Keurig uitgelegd Arie, tis meteen duidelijk.
PS
De stier laat het ook niet bij één..
+2
pieta
Besef goed dat die meerderheid die mede het homohuwelijk mogelijk gemaakt hebben het niet konden tolereren dat er trouwambtenaren in dienst waren die geen homohuwelijk wilden sluiten. Hoezo tolerant?
puntertje
Quote:
@pieta: Hoezo tolerant?

Nou heeft dat nu weer net niets met tolerantie te maken, een ambtenaar wordt geacht de wet te respecteren anders wordt het een rommeltje. Stel je voor zeg, dan krijg je straks ook ambtenaren die de op zondag digitaal aangevraagde vergunningen gaan weigeren.
pieta
@puntertje
Ik ben zo tolerant dat je van mij die mening mag hebben. 😄 Ik vind het onzin om af te gaan dwingen dat de strenger gelovigen onder ons (die het wellicht niet eens zijn met het homohuwelijk) zich niet kunnen laten trouwen door iemand met dezelfde overtuiging. Dat ze elke gemeente verplichten om trouwambtenaren in dienst te hebben die het homohuwelijk willen sluiten vind ik wel terecht.
cs-agrar
Het blijven wel ambtenaren..
+4
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@puntertje: Tjonge, bijna iedereen relativeert of bagatelliseert hier discriminatie op basis van geloofsovertuiging.

Dan lees jij met een andere bril als ik. De meesten geven juist aan dat deze stageloper boven de zelf benoemde moralist moet staan, de afwijzing zegt vooral iets over het bedrijf en niets over de stagiair. Daarnaast hebben flink wat prikkers moeite met het venijn waarmee (door jou onder andere) de zaak op de spits wordt gedreven. Ik zie geen ander doel dan flink uit halen naar geloofsovertuigingen en moedwillig beschadigen van mensen. Da's best zielig eigenlijk, anoniem op internet lopen stoken.
puntertje
Wel goed lezen Jack, ik zeg alleen iets over mensen die op basis van hun geloof andere mensen discrimineren. En reageer op mensen die dat recht praten.
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@puntertje: ik zeg alleen iets over mensen.....

Volgens mij had je het over 'bijna iedereen'. Verder krijg ik de indruk dat het al lang niet meer over de zaak Bas gaat, maar meer om het uitlokken van een discussie waarin toch niemand een duimbreed toegeeft. Mocht je daar plezier uit putten, veel geluk ermee.
puntertje
Quote:
@Jack Rijlaarsdam: waarin toch niemand een duimbreed toegeeft.

Je hebt ons zo langzamerhand 'verblijd' met ontelbare bijdrages over fosfaatrechten, waar niemand een duimbreed toegeeft, en nu gaat het over discriminatie en nu probeer je als een soort 'éminence grise' anderen terecht te wijzen dat het een zinloze discussie is?
In columns probeer je vaak als principieel over te komen maar bij echt principiële zaken haak je weer af.
google.nl/webhp/…
+3
pieta
@puntertje
Weet je wat het is? Dat bedrijf was gewoon zo dom om te zeggen om welke reden het niet doorging. Er zijn zoveel punten van discriminatie in de samenleving. Iedereen stoort zich wel ergens aan. Van mij mogen ze iemand met een andere geaardheid gerust aannemen. Maar ik begrijp ook dat er bedrijven zijn die dat niet willen. Als ik zo geaard zou zijn zou ik ook niet bij zo'n bedrijf willen werken.
Er zijn ook bedrijven die bijv een vacature voor secretaresse (m/v) hebben. 😄
+1
de hoef
@pieta
eerlijkheid word gestraft
puntertje
@de hoef
Hoe bedoel je, je mag wel discrimineren als je maar liegt?
pieta
@puntertje
Nee je mag niet discrimineren maar je mag wel tot op zekere hoogte je eigen zin doen. Als ik een bedrijf had waar ik iemand nodig had die bezoekers zou ontvangen zou ik altijd voor een leuk uitziende dame kiezen. Kwestie van smaak.
+1
Frans1
@pieta
Ben het wel met je eens piet, die jongen had ook zelf kunnen bedenken dat het geen goede match zou zijn.
puntertje
@pieta
Het bedrijf had hem al aangenomen en pas nadat ze er achter kwamen dat hij homofiel was hoefde hij niet meer te komen.
puntertje
@Frans1
Dan was hij net zo bevooroordeeld geweest.
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@puntertje: bij echt principiële zaken haak je weer af.

Dat is het verschil van inzicht, denk ik. Voor mij is dit niet zo principieel. Bas valt op dit moment op een man, moet hij zelf weten. De stagebieder is ronduit homofoob, dan plaats je jezelf buiten de moderne maatschappij. Er is maar één verliezer in dit verhaal, de firma De Boer. Bas vindt z'n weg wel, hij zou niet eens in de slachtofferrol moeten willen, waar hij nu door deze hetze wordt in gedrukt.

Je bent erg druk over andermans principes. Dat mag, maar wat wil jij nu bereiken met jouw bijdrages aan deze discussie?
puntertje
@Jack Rijlaarsdam
Dan zal het wel verschil van inzicht zijn, de één wind zich meer op over fosfaatrechten, de ander vindt artikel 1 van de grondwet belangrijker. Maar als je ooit lang in een land bent geweest waar men het niet zo nauw neemt met mensenrechten, waardeer je die misschien ook wel meer.
En wat ik wil bereiken? Och, ik lees in de krant dat de manager zegt dat zijn klanten, meest boeren, niet zitten te wachten op een homofiele medewerker. En dat stoort mij omdat wij boeren dan als een homofobe bevolkingsgroep worden weggezet door zo'n zwarte kous. Maar er zijn inderdaad veel homofobe boeren ben ik nu wel achter gekomen.
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@puntertje: de ander vindt artikel 1 van de grondwet belangrijker.

Je maakt het probleem zo groot... Reageer je ook zo als een gozer van Urk thuis niet meer welkom is vanwege z'n vriendin van R.K. gezindte? Selectieve verontwaardiging om jezelf te profileren ten opzichte van anderen. Nog niet eens het lef je mening onder eigen naam te verkondigen. Verdrietige vertoning.
puntertje
@Jack Rijlaarsdam
Je hebt bijzonder weinig juridische kennis, het wel of niet verbreken van familierelaties heeft niets met een grondwet uit te staan.
En het probleem is groot, je kunt niet zeggen dat een gristen zijn geloof voor de wet mag laten gaan en een islamiet niet. Want zoals je weet zijn er een aantal die dat zeer recentelijk ook hebben gedaan uit, let wel, volle overtuiging.
De rechtstaat is nu eenmaal gebaseerd op principes.
En als er iets selectieve verontwaardiging was dan was het wel jou houding t.a.v. de mestwetgeving. Eerst was je boos en verontwaardigd over anticipeerders en nu probeer op op alle paarden te wedden om maar niet de boot te missen. En dus doe je nu precies hetzelfde.
+2
de hoef
Quote:
@puntertje: Hoe bedoel je, je mag wel discrimineren als je maar liegt?

de beste man zei wat hij vond ,en dat werd niet gerespecteerd
en nee ik heb niks tegen anders geaarde
maar wel tegen mensen die er om heen draaien
pieta
Quote:
@puntertje: De rechtstaat is nu eenmaal gebaseerd op principes.

Ik dacht dat er vooral normen en waarden in de wet vastgelegd zijn.

Het raamwerk van je alledaagse leven
Principes zijn min of meer afspraken met jezelf over ‘hoe zaken horen te zijn’. Normaal gesproken denk je niet over je principes na. Je denkt binnen je principes, ze vormen als het ware het ‘raamwerk’ van je leven.
cs-agrar
Quote:
@de hoef: anders geaarde

Koperen plaat onder z'n voeten, is aarding zo weer goed
+2
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@puntertje: Je hebt bijzonder weinig juridische kennis

En dat wil ik graag zo houden. Jij begint over grondwet en jurisdictie, maar het gaat gewoon over moraal. Ga lekker verder met je kruistocht, dat soort gedrag is juist de basis voor onverdraagzaamheid.

Quote:
@puntertje: Eerst was je boos en verontwaardigd over anticipeerders en nu probeer op op alle paarden te wedden om maar niet de boot te missen. En dus doe je nu precies hetzelfde.

Ik was verontwaardigd dat eerst wordt gesteld dat anticiperen niet wordt beloond en daarna blijken we voor de gek gehouden. Boos was ik vooral op mezelf dat ik me in de luren heb laten leggen. Gelukkig leer ik snel en kom ik zo goed mogelijk op voor mijn eigen belang, van sectorbelang kan ik geen brood kopen.
Cornelis
@pietaNiemand heeft principes, tenzij het hem of haar goed uitkomt 😄
+1
pieta
@Cornelis
O jawel hoor. Er zijn echt wel mensen met principes. Ik val daar niet echt onder zullen we maar zeggen.
puntertje
Quote:
@pieta: Ik dacht dat er vooral normen en waarden in de wet vastgelegd zijn.

Jij hebt er echt verstand van, die staan juist niet in de wet.
pieta
@puntertje
Wellicht is de wet toch wel enigszins gebaseerd op normen en waarden. Ik heb de betekenis van principe op google ingevuld en daar kan ik in principes volgens mijn eigen principes niet vinden dat de wet gebaseerd is op uitsluitend principes.
puntertje
@pieta
Als normen en waarden in de wet stonden waren het geen normen en waarden. Zoek dat dan ook maar eens op.
+2
arie.j
@puntertje
Artikel 1 van de grondwet is dus zonder enige norm vastgesteld 😄
Je kletst je nu wel behoorlijk vast.
Bij iemand als jij, die de Nederlandse wet heilig heeft verklaard. Tenminste.... wanneer er dingen in staan die in jouw kraam te pas komen, ga ik me wel afvragen wat je mening zou zijn als er het tegengestelde in zou staan.
Zoiets zou democratisch, met een andere samenstelling van de bevolking, heel gemakkelijk kunnen.
Ga je dan ook te vuur een te zwaard de overtreders achterna om nog eens extra aan de schandpaal te zetten.?
Want normen en waarden doen er immers niet toe?
pieta
@puntertje
Wel lezen joh. Gebaseerd op is anders als staan in.
puntertje
@arie.j
Jij komt nota bene met Noord-Korea etc. aanzetten als voorbeeld.
Normen en waarden zijn ongeschreven, als ze als wet worden vastgelegd zijn het per definitie geen normen en waarden meer. En normen en waarden die in strijd zijn met wet zijn, als je er uitvoering aan geeft, strafbaar. Zoiets heet een seculiere samenleving. En als dat in een volwassen democratie gebeurt is dat de minst slechte bestuursvorm van een land.
Dat niet alle normen en waarden het tot wet schoppen heeft zo z'n redenen. Dus jij zou homofoob gedrag wellicht graag tot wet willen verheffen maar daar is gelukkig weinig kans toe. Voor jou is het misschien ook wel geen issue om dat je al hebt aangegeven dat het in jou kringen 'niet' voorkomt.
pieta
@puntertje
Nou ik heb het eens opgezocht voor jou. Hier even een kopie van de uitleg in Wikipedia: De belangrijkste normen zijn vastgelegd in wetten en mores (zeden of morele normen).
Normen zijn concrete richtlijnen voor het handelen; ze regelen het dagelijks sociale verkeer. Het zijn algemeen aanvaarde gedragsregels. Normen vormen de verbinding tussen de algemene waarden (zoals vrijheid, rechtvaardigheid) en concrete gedragingen; het zijn opvattingen over hoe men zich wel of niet zou moeten gedragen in concrete omstandigheden. Sommige normen komen in bijna alle samenlevingen voor, zoals "je doodt niet" en "je steelt niet".

En de link zodat je het zelf even kan gaan lezen:
nl.wikipedia.org/wiki/Normen_en_waarden/
arie.j
Quote:
@puntertje: Normen en waarden zijn ongeschreven, als ze als wet worden vastgelegd zijn het per definitie geen normen en waarden meer.

Beetje bijscholing zou niet verkeerd zijn. Onzin.
Norm komt van het woord norma, dat is latijns voor een winkel of tekenhaak.
En zoals al in oudheid bij de bouw werd gekeken of alles volgens de Norma, de winkelhaak was , zo wordt er ook nu in tal van wetten met één of meerdere normen gerekend.
Wij kunnen daar ook nog de uitspraak van, "Kijken of iets wel in de haak is ".
En zo heb je tal van wettelijke normen
Hier wat site's
nvwa.nl/onderwerpen/inspectieresultaten/…
compendiumvoordeleefomgeving.nl/indicatoren/…
puntertje
@arie.j
Het feit dat wij heel verschillende normen en waarden hebben geeft al aan dat het goed is dat er wetten zijn. En ik ben blij dat jou normen en waarden geen wet zijn. Nu kan ik op zondag tenminste lekker naar de kroeg.
Jou voorbeelden slaan ook nergens op, jij haalt normen en waarden en kwantitatieve normen voor bijv. grenshoeveelheden m.b.t. gezondheid door elkaar. Dat slaat natuurlijk nergens op.
+1
arie.j
@puntertje
Normen zijn ijkpunten, als ze in de wet staan is het wettelijk en als ze niet in de wet staan en iemand heeft ze, dan zijn ze niet wettelijk, zo simpel is dat.
En verder moet je niet zeuren, je lijkt wel een eigenwijze puber
Wanneer in de wet staat dat je geen gif rotzooi in het water mag gooien, dan is dat de wettelijke norm.
En wanneer het niet in de wet staat, (zoals enige tientallen jaren geleden) en je wilt het niet omdat je het volgens je eigen normen niet klopt, dan handel je volgens normen die niet in de wet staan.
pieta
@puntertje
Je weet inmiddels dat je geen gelijk hebt en dat je het ook niet gehaald gaat krijgen. Je kunt gerust stoppen met reageren. Ik ben in ieder geval wel van plan om hier niet meer op te reageren. Nu maar hopen dat ik dat vol kan houden. Ik vind het namelijk best leuk. 😄
+1
de hoef
@pietakortom we zetten er een .tertje achter..
+4
arie.j
@de hoef
Prima die punt, we weten zo wel weer wat we aan elkaar hebben. 😄
puntertje
Quote:
@arie.j: we weten zo wel weer wat we aan elkaar hebben

jullie hebben de vooroordelen over gereformeerden in ieder geval goed bevestigd, kleyne luyden.
pieta
cs-agrar
@puntertje
heeft iemand de sleutel van je kast kwijt gemaakt?
puntertje
Quote:
@cs-agrar: heeft iemand de sleutel van je kast kwijt gemaakt?

Wat suggereer je hier, dat als je je verzet tegen discriminatie van homoseksuelen je zelf wel homo moet zijn? Kleuter!
weurding
@puntertje hoeft ook niet. Schijnt dat er parkeerplaatsen zijn waar getrouwde mannen ook wel eens jeuk hebben 😄
+1
gezienus
@weurding parkeerplaatsen

Ervaring
cs-agrar
@puntertje
Nee, ik vraag of iemand de sleutel van je kast heeft kwijt gemaakt..
Gaat het niet?
#gordonenjolingzijnernietsbij#
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@puntertje: Wat suggereer je hier, dat als je je verzet tegen discriminatie van homoseksuelen je zelf wel homo moet zijn? Kleuter!

Wat reageer je agressief? Je doet nu net alsof je jezelf ervoor zou schamen om homo te zijn.
puntertje
@Jack Rijlaarsdam
Nog zo'n kleuter die graag wat suggereert.
Maar in tegenstelling tot de 'bijbel vaste' reageerders hier zou ik er wel gewoon voor uitkomen als het wel zo was. En ga jij je verder maar weer druk maken om zaken in het leven die jij belangrijk vindt, zoals mestplaatsingsruimte etc.
+1
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@puntertje: zou ik er wel gewoon voor uitkomen als het wel zo was.

Ook weer zo'n rare opmerking, misschien zijn wij hier in Noord-Holland dan wat te nuchter, maar wanneer je als man op een andere man valt overkomt dat je. Daar doe je niets aan en toneel spelen verhelpt dat echt niet. Dat is ook gewoon algemeen geaccepteerd, dus maakt men zich druk om belangrijker zaken in het leven dan een dubieuze stagebieder. In dat kader is mestplaatsingsruimte wel weer een hele foute doordenker.
+1
jan w
Als de en nu de andere Qua geaardheid, religie enz.. er mee lastig zou vallen is het een ander verhaal.
Laat iedereen in zijn waarde.
+7
Grasbaal
Wel heel veel gratis reclame voor de Boer, veel goedkoper als al die folders die bij de meeste mensen direct in het oud papier worden gegooid...

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/nl_NL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));De Boer Drachten, ook op de gaypride dit jaar? #gezellig ( via @Waldnet )Posted by Fryskeboelsjitt on vrijdag 20 november 2015
+1
cs-agrar
Niet zo zemelen allemaal. Geeft iemand een keer een eerlijk antwoord, zouden ze bij bijv de politiek nog heel wat van kunnen leren, is het ook weer niet goed.
oldhuus
Denk je dat je weinig klanten overhoud als je als winkelier iedereen altijd maar jouw waarheid moet verkondigen, maar volgens hun predikant vergaat de wereld binnen 20 jaar, en daarna komt Jezus ze ophalen dus maakt ook allemaal niet meer uit 😄
buorman
Als je Bottenbley bedoelt, zoek je het wel in de verkeerde hoek oldhuus
gtotep
In je eigen bedrijf ben je toch zelf baas wie je aanneemt of niet aanneemt
het is wel onhandig om te zeggen dat je iemand niet wil omdat hij homo is
+1
pieta
Quote:
@gtotep: het is wel onhandig om te zeggen dat je iemand niet wil omdat hij homo is

Dat valt niet onder onhandig maar onder discriminatie. Het is dan handiger om niets te zeggen en gewoon een bedankbrief met dank voor uw belangstelling maar helaas voor u is het iemand anders geworden.
Zoeiton2
Dat is nou net het domme en onbeschofte Pieta. Hij was aangenomen, geschikt bevonden en goedgekeurd om daar als stageloper lekker voor niks te komen werken. Als 25 jarige. Pas na een blik op de Facebook bleek Bas gelukkig te zijn met zijn Willen van wie hij houdt. Waarschijnlijk heeft hij er ook nooit om gevraagd om 'zo' te zijn. Mensen als de Boer zouden eens met hun dominee naar Auswitch moeten gaan. Daar losten ze een volle trein met 1500 joden, zigeuners maar ook homosexuelen. Na een half uur hadden ze die uitgekleed, geknipt, vergast en verbrand. Gereduceerd tot as. Dan mogen die dominee en die winkelier zeggen waar ze bijhoren. Bij de nazi's of bij fatsoenlijke mensen. Of willen ze een situatie waarbij homo's niet in de bioscoop mogen. Of apart in de bus moeten zitten? En dan met een verhaal aankomen dat het in de bijbel staat? Leugens. Vergeet niet dat partijen als de christen unie tot voor kort en de sgp nog steeds op deze wijze discrimineren. Ook vrouwen. En dat alleen maar om een andere tot mindere te bestempelen en zo zichzelf als beter voor te doen. Intriest.
arjan_kok
Je snapt er de ballen niet van
+2
arie.j
Kijk dat is nu het schoolvoorbeeld van mensen discrimineren.
Iemand met een andere opvatting over homoseksualiteit gelijkstellen met de nazi's
Zullen we fam. De Boer maar niet gelijk stenigen Zoeiton?
arjan_kok
Dit heet niet discrimineren maar criminaliseren !
oldhuus
Friezen zijn wat kort voor de kop, alleen denk dat het uiten van middeleeuwse geloofsopvattingen niet meer gewaardeerd worden in het moderne westen, als het een boer was geweest had er geen haan naar gekraait, nu is het bekend bedrijf word er een hele rel van gemaakt, totaal overtrokken maar dat had ie kunnen verwachten, die mensen grijpen ook iedere mogelijkheid aan om hun geloofsopvattingen te uitten. Wat ze in hun eigen huis doen moeten ze natuurlijk zelf weten geld voor beide maar daar buiten heb je toch met de maatschappij en de wet te maken.
cs-agrar
Mooie afsluiter. Deze topic ook weer klaar.
+1
pieta
Quote:
@Zoeiton2: Dat is nou net het domme en onbeschofte Pieta. Hij was aangenomen, geschikt bevonden en goedgekeurd om daar als stageloper lekker voor niks te komen werken. Als 25 jarige. Pas na een blik op de Facebook bleek Bas gelukkig te zijn met zijn Willen van wie hij houdt.

Ik heb het nergens goedgekeurd wat daar gebeurd. Ik ben niet volledig op de hoogte van het hoe en wat. Maar als het gebeurt is zoals het hier staat keur ik het af. Wanneer ik zelf die overtuiging zou hebben dan zou ik zorgen dat ik vantevoren goed onderzoek deed en anders beet ik door de "zure" appel heen en liet hem gewoon stage lopen.
pieta
Ik vind elke vergelijking die je gaat trekken met nazi's totaal niet van toepassing. Onbegrijpelijk. Waarvoor doe je dat? Denk je dat je dan een duidelijk punt maakt?
Zoeiton2
Er is maar 1 opvatting arie. Je bent er voor of je bent er tegen. Bij jullie cluppie moeten jongens als Bas branden in de hel tot het einde der dagen. Wat dat aangaat waren de nazi's nog vriendelijk. Die vergasten eerst. Stel je voor dat we allemaal jullie denkkracht hadden. Stel dat we mensen als Pim Fortuin indertijd geweigerd hadden. Of dat Friesland Campina geen reclame uitzend rond een programma met Paul de Leeuw of Carlo Boshart. Dat zou lekker zijn voor de melkprijs zeg. God heeft deze mensen ook gemaakt hoor. En een kont. En hij heeft de heer de Boer de kans gegeven om Bas barmhartig op te nemen. Misschien hadden streng gerefomeerde gay's wel een voorbeeld aan Bas genomen en ook eens uit de kast gekomen ipv een vrouw ongelukkig te maken. Arie. En Arjan. Wiue weet wat jullie voor sites bezoeken terwijl je tegen je vrouw zegt dat je op het prikbord zit!
+1
arie.j
Je gedraagt je als een zeldzame brulaap Zoeiton.
Wanneer morgen een bedrijf een stage loper bij nader inzien toch maar niet aanneemt omdat hij Mohammed heet en van Marokkaanse afkomst blijkt te zijn.
En dat in een brief schrijft aan die persoon , dan kan en mag dat niet volgens Wet Gelijke Behandeling, dat weten we.
Dat is dus discriminatie.
Maar niemand is dan zo idioot om dat de mensen van dat bedrijf met nazi-kampbeulen te gaan vergelijken
En in een soort volksgericht op te roepen dat bedrijf te boycotten enz. enz.
Maar homo's zijn tegenwoordig blijkbaar de nieuwe heiligen, en wie het durft daar met een vinger naar te wijzen moet dus plat gewalst en vernietigd worden
Jack schreef het al : Selectieve verontwaardiging en massahysterie, waarbij je zelf flink erger doet dan de personen waar het over gaat.
+1
puntertje
Zegt iemand die met Noord Korea als voorbeeld aan kwam zetten. Over selectief gesproken....
-2
Zoeiton2
Ik hoop dat je eens rondkijkt en dat je je beseft dat die Gereformeerde MAS opleiding achteraf toch niet gebracht heeft wat je ervan moet verwachten. Dat deze discussie anno 2015, 70 jaar na het sluiten van vernietigingskamp auswitz UBERHAUBT nog gevoerd moet worden en dat er mensen zijn die minderwaardige winkeliers als De Boer verdedigen is gewoon een schande. En als Jack ook bij jouw snel krimpende cluppie hoort issie precies net zo achtergebleven. Over een paar jaar zul je terugkijken en snappen dat ik gelijk had. Zelfs asielzoekers krijgen bij binnenkomst te horen hoe het werkt in dit land en dat ze zich daar aan aan dienen te passen. In Islamitische Staat. Daar is nog vollop ruimte voor jullie denkbeelden.
pieta
Ik vind dat jij nogal extreme uitspraken doet. Lijkt mij totaal niet nodig. Dat dat wat die stagiaire gebeurt is niet goed te praten is is wel duidelijk. Wat jij er allemaal bijhaalt is totaal onnodig. Je mag niet discrimineren. Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen positieve discriminatie om vrouwen in de top van het bedrijfsleven te krijgen? Ik mag toch aannemen dat je hier faliekant op tegen bent want dan discrimineer je per definitie de man die dezelfde functie ambieert. 😄
+3
buorman
Nou toen dan maar; Eerst maar even wat feiten:
Gisteren nog bij deze firma gekocht, doe dat al 40 jaar en zal dat om deze wetsovertreding v/h bedrijf ook niet laten.
De man die in beeld kwam is senior en ik weet het niet, maar het zou mij niet verbazen dat de zo[o]n[en] inmiddels het bedrijf hebben overgenomen.
Deze familie is idd lid van een [vrij] streng gelovig kerkgenootschap, en of we dat nou zwarte kousen kerk, streng gereformeerd of zwaar orthodoxe kerk noemen doet niet ter zake.
Het is iig niet de eerder genoemde door Bottenblei geleide gemeenschap, die is eerder licht en spreekt vooral veel randkerkelijken aan.
Van het geloof van de fam de Boer heeft de gewone klant van het bedrijf helemaal geen last, het is echt niet dat men daar loopt te bekeren of zo.
Sommigen zouden zich er aan kunnen storen dat de winkel zondags is afgeschermd en de webwinkel gesloten, of dat de vrouwelijke winkelmedewerksters in een rok lopen ipv een spijkerbroek.
Mij als hetero stoort dat laatste mij helemaal niet sterker nog......
En dan nog even een vraag voor de insiders: heeft de familie de Boer deze stageloper geweigerd vanwege zijn geaardheid of het feit dat hij daar ook invulling aan geeft?
Dat zal voor de wet niet uitmaken maar mogelijk [op basis van de Bijbel] voor de fam en een deel van hun klanten wel.
Ze hebben wss de wet overtreden en zullen daar mogelijk voor vervolgt worden.
Het hier eerder gesuggereerde smoesje om er alsnog onderuit te komen ipv het eerlijk vermelden van hun beweegredenen zal voor een recht door zee christen voelen als liegen, een overtreding van het 9e gebod.
En ja dan zijn er nog mensen die liever de wet overtreden en daar de consequenties aan verbinden, dan dat zij hun geloof geweld aan doen.
Dat soort mensen hadden we gelukkig in 40/45 ook en die hebben gelukkig nog al wat onderduikers kunnen redden.............
puntertje
Quote:
@buorman: at soort mensen hadden we gelukkig in 40/45

Dat was geloof ik niet een periode dat onze democratie in volle bloei was.
Zoeiton2
Door anderen te onderdrukken en te kleineren worden dat soort clubs gaande gehouden. In Auswitz kun je duidelijk de conseqeunties van dit soort gedrag zien. Door alle problemen op de de joden en de homo's en nog wat groepen te schuiven bleef uit zicht wat de werkelijke oorzaken waren. En door deze mensen als mindere soort te bestempelen was je als nazi nog altijd beter dan hun, wat je ook deed. Hetzelfde gold vroeger voor de negers, indianen wat zo vanalles. Dat kon je gerust uitbuiten/afmaken. Die gedachte gang daar zijn we allang vanaf gestapt in Nederland. En daarmee hebben we een veel bloeiendere en succesvollere samenleving gecreeerd. Dat er nog een paar figuren rondlopen die, wapperend met de Bijbel hier vrolijk mee doorgaan moet met wortel en tak uitgeroeid worden. Mensen die dit ondersteunen heeft duidelijk met onwetendheid en onopgeleidheid te maken. Hou ze maar dom dan luisteren ze wel. Het internet bestaat voor een groot deel uit porno. En daar gaat de heer de Boer dan tussen staan met zijn web winkel. En die gaat dan op zondag dicht. Pleur ff een end op.
cs-agrar
Je bent zwarte piet nog vergeten te noemen, wordt ook gediscrimineerd.
+1
buorman
Zoeiton2, laten we het er op houden dat jij meer opleiding hebt genoten dan ik, voeding zullen we beide wel gehad hebben, en ik wat meer opvoeding dan jij.
Daar kan ik wel mee leven, om ook nog inhoudelijk te reageren op iemand die om z,n gelijk te halen zulke taal nodig heeft, heb ik geen behoefte aan.
Het ga je goed, of zoals ze in sommige kringen gewoon zijn te zeggen: Ga met ...
Zoeiton2
Dan daarbij boarman wil jij nou ff gaan beweren dat dat zogenaamd streng gelovige spul meer onderduikers opnam dan gewone mensen? Dat is namelijk niet het geval. Ook weer onwetendheid. Discriminatie kan ernstige vormen aannemen kijk maar eens naar Jack zijn opmerking over nertsenhouders. Waarom moeten hun hun bedrijven sluiten en de overige veehouderijen niet? Waarom kregen varkenshouders in het verleden een vergoeding voor bedrijfssluiting en hun niet? Omdat ze een klein makkelijk te treiteren groepje zijn. Daarom.
-2
Zoeiton2
En boarman waarop zou ik dan op moeten maken dat jij meer opvoeding hebt genoten. Op dit soort sites zitten vaak veel bible belt types omdat ze geen tv mogen kijken. Wellicht zijn die dan ook niet op de hoogte van het feit dat in Nederland het een straf is die opgelegd kan worden, bv door buro Halt, om een reis naar Auswitch mee te moeten maken en er daarna een verslag van te moeten maken. Vertel dat meneer de Boer maar alvast.
+2
pieta
Uit de teksten die jij hier schrijft maak ik in ieder geval niet op dat je veel opvoeding gehad hebt. Dat je niet mag discrimineren daar heb je gelijk in. Dat een mens die een andere seksuele voorkeur heeft minder zou zijn daar ben ik het ook niet mee eens. Maar de rest van wat jij er bij haalt daar lusten de honden geen brood. Waar je dat voor doet is mij een raadsel. Zodoende denk ik dan ook dat het aan je opvoeding ligt. Maar veel logischer is het om te denken dat het aan anonimiteit van het internet ligt.
diezel
Quote:
@pieta: Dat je niet mag discrimineren daar heb je gelijk in. Dat een mens die een andere seksuele voorkeur heeft minder zou zijn daar ben ik het ook niet mee eens

Wat moet jij destijds verontwaardigd geweest zijn toen de totale Nederlandse media en politiek zowat meteen de link met WO II legde na Wilders zijn uitspraak van " Minder-minder-minder Marokkanen"! 😞
+1
Jack Rijlaarsdam
@diezel Ander gezichtspunt: denk jij dat @Zoeiton2 hetzelfde taalgebruik zou bezigen wanneer wij elkaar als prikkers in de ogen konden kijken?

Wilders mag graag kaatsen, dan kun je de bal verwachten.
cs-agrar
@Jack Rijlaarsdam
Nu niet alles uit de kast gaan halen om topic nog langer, op niets af, te maken
+1
Jack Rijlaarsdam
Quote:
@cs-agrar: niet alles uit de kast gaan halen

Ok, gooi die sleutel maar weg dan.
pieta
@diezel
Nee hoor, het is Wilders he. Naar mijn mening zou de rest van politiek Nederland moeten zorgen dat er geen draagvlak is voor Wilders.
+1
arie.j
Jack Rijlaarsdam--Ok, gooi die sleutel maar weg dan.[/quote]
Hoewel van de vuilnis die Zoeiton hier anoniem spuit de honden geen brood lusten wil ik als iemand die als amateur graag de historie onderzoekt nog wel een feit noemen m.b.t. wat hij noemt.
==========
--Anders dan de homo-lobby wil doen geloven zijn er geen aanwijzingen dat in de 2e wereldoorlog uit Nederlands homo's naar concentratie of vernietigingskampen in Duitsland zijn afgevoerd.
Zie o.m. de werken van Lou de Jong
Volgens hem zijn er ongeveer 90 Nederlandse homo's schuldig verklaard in die tijd, en een onbekend aantal van hen heeft gevangen gezeten.
En verder wijst alles erop dat ze na die tijd zonder gevolgen weer zijn vrijgelaten schrijft hij.
Zie niod.knaw.nl/nl/vraag-en-antwoord/…

In 2003 is door de Nederlandse regering een paar miljoen beschikbaar gesteld om onderzoek te doen naar homoseksuelen in de 2e wereldoorlog
Anna Tijsseling promoveerde o.m. op het proefschrif,Schuldige seks - Homoseksuele zedendelicten rondom de Duitse bezettingstijd'
Daaruit bleek volgens haar dat homo's het in Nederland tijden de 2e wereldoorlog juist minder moeilijk hadden dan er voor of er na.
Volgens Tijsseling is het verhaal dat homoseksuelen in Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog veelvuldig werden vervolgd “hardnekkige fictie die in het leven is geroepen door de homo-emancipatiebeweging”.
Uiteraard heb ik geen goed woord voor de nazi's over, maar de homo-
lobby zwijgt de uitkomst van dit onderzoek graag dood, en wil een ander beeld, dat past hun beter in de propaganda.
diezel
@arie.j
Arie hou a.u.b. op.
arie.j
@diezel
Past het je niet?

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's stage geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
134
DEELNEMERS
27
WEERGAVES
36
TREFWOORDEN