Vaste afstandsgrens van 25 kilometer voor alle emissiebronnen
Voor het berekenen van stikstofneerslag, nodig voor het aanvragen van een natuurvergunning, gaat een vaste afstandsgrens van 25 kilometer gelden. Voor woningbouw, landbouw en industrie/energie gelden nu geen afstandsgrenzen, terwijl voor infrastructurele projecten rekening wordt gehouden met de stikstofneerslag tot 5 kilometer van de weg. Een vaste afstandsgrens voor alle emissiebronnen leidt tot meer duidelijkheid en een gelijkwaardige behandeling van emissiebronnen bij de beoordeling van een vergunningaanvraag.
Bron
Vaste afstandsgrens van 25 kilometer voor alle emissiebronnen
rijksoverheid.nl
rijksoverheid.nl
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's ammoniakrechten geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
Volgens zeggen word door bijvoorbeeld Denemarken met een emissieafstand van 0,6 km gerekend voor NH3.
- vernietiging en her-berekenen ?
- onder de huidige WSN géén nieuwe vergunning ?
- afsluiting van de A50 ?
- bij toename aantal verkeersbewegingen ?
- bij méér Tesla's; waar is de uitstoot ?
- etc.
Wat betekend deze afkap van berekende schade voor een vluchtig iets waarvan je niet weet of en hoeveel er neer komt.
Wat betekend deze afkap van een modelmatige berekening van schade aan de natuur terwijl je niet een correcte monitoring gebruikt (PBL).
Wat betekend deze afkap als je helemaal niet weet wat de staat van de natuur is, zoals recent in Friesland is gebleken.......
Hoe lang mag een klein clubje LNV-ers het land nog besturen met een door hun gecreëerd probleem en een door hun bepaalde staat van de natuur (SVI)
RIVM moest zijn percentage bijdrage agrarische sector naar beneden bijstellen nav. Stikstofclaim
Meet punten boven het riool.
Meet buisjes weg , of onverklaarbare meting.
Pas melder drama
Kalverfraude farce.
Nu de Depositie afstand aan gepast.
Boven 900 meter geen depositie lucht verkeer .
Onvergunde industrie
Onhaalbare KDW
Het giftige onnatuurlijke Nox uit willen Ruilen voor het Natuurlijke NH3
Er zijn nog talloze andere feiten die Rene de Jong hier vaak aan draagt over de habitat typen.
In alle landen om ons heen word ook totaal anders berekend , of andere limiten aangehouden.
Ik vind dat de politiek toch echt op het punt gekomen is om er eens een streep door en onder te zetten en opnieuw te beginnen en excuus aan te bieden aan de sector voor de grootste farce ooit geregisseerd door den Haag
'Het verspreidingsmodel OPS wijzigt niet'
'De Nederlandse interpretatie van de HR houdt in dat er voor een depositie van 0.05 mol per ha per jaar bij een nieuwe activiteit een voortoets moet gedaan worden '
Dat betekent:
Industrie geen stikstof depositie hoeft aan te kopen op grote afstand.
Verkeer meer depositie moet compenseren dan nu de 5 km.
Bouw activiteiten in de randstad dicht bij huis op zoek moeten naar stikstof (die er niet is)
Wat gebeurd er juridisch, als de voortoets aangeeft dat de depositie toename buiten de cirkel van 25 km groter is dat 0.05.
Ik heb een Aerius berekening gemaakt met een fictief punt, 25.1 km ten zuid westen van de Veluwe, met een emissie toename van 1000 kg ammoniak (bijv groei of nieuwvestiging)
Zie afbeelding was de depositie toename is op de Veluwe, 25.1 km van de bron.
Kan de voorgenomen maatregel juridisch wel?
(klik om te vergroten)